Jake Knapp – Sprint

Il Design Sprint è uno degli strumenti più utili, in situazioni in cui il BIM manager non ha pieno riconoscimento del suo ruolo e una struttura di sviluppo per l’infrastruttura e gli standard, o di ricerca di nuove soluzioni. La formula, nella sua idea originale, è stata sviluppata in Google Ventures e poi ulteriormente raffinata […]

Il Design Sprint è uno degli strumenti più utili, in situazioni in cui il BIM manager non ha pieno riconoscimento del suo ruolo e una struttura di sviluppo per l’infrastruttura e gli standard, o di ricerca di nuove soluzioni. La formula, nella sua idea originale, è stata sviluppata in Google Ventures e poi ulteriormente raffinata attraverso numerose esperienze all’esterno. Il libro che raccoglie queste esperienze è il nostro libro del lunedì.

Jake Knapp,
Sprint – How To Solve Big Problems and Test New Ideas in Just Five Days

«The big idea with the Design Sprint is to build and test a prototype in just five days. You’ll take a small team, clear the schedule for a week, and rapidly progress from problem to tested solution using a proven step-by-step checklist. It’s like fast-forwarding into the future so you can see how customers react before you invest all the time and expense of building a real product».

Un modo di risolvere problemi che viene descritto come più intelligente, più rispettoso e più efficace.
«On Monday, you make a map of the problem. On Tuesday, each individual sketches solutions. On Wednesday, you decide which sketches are strongest. On Thursday, you build a realistic prototype. And on Friday, you test that prototype with five target customers».   

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.